Direktlänk till inlägg 7 oktober 2013

börja som en vanlig dag och sluta nästan i kaos

Av linda - 7 oktober 2013 21:16

Gick upp i morse som vilken vanlig arbetsdag jag alltid har. Börja koka kaffe, och kände mig lite spänd i ryggen som jag ibland gör men inget märkvärdigt. Tar en värktablett och sätter mig framför tvn med värmedynan och dricker kaffe. Gör mig i ordning som vanligt och går till jobbet, ringer en vän som jag alltid gör på vägen och pratar en stund. Känner mig smått andfådd som jag kan göra när jag är förkyld. Tänker inge mer på det, pratar klart och går in på jobbet. Redan under första timmen känner jag att andningen blivit värre, börjar få hjärtklappning och svettas och känner kroppen jobbar väldigt mycket. Konstiga kramper i magen jag inte haft förut och gör ont på ett konstigt sätt i ryggen. Jag som är van och ha ont känner mig kropp rätt väl och detta är inget jag känner igen. Andningen blir ännu mer jobbig ju mer tiden går, börjar små flåsa och märker de blir jobbigt och prata tillslut. Säger till min chef att något känns fel kroppen säger ifrån och vet inte va det är. Han säger han märker att nått är fel och inte på de sättet de brukar vara när de gäller min kropp och smärtor. Säger åt mig att sluta och jag går och byter om, ringer min mamma och hon börjar prata som vanligt då jag pratade med henne på morgonen och sa jag skulle ringa när jag slutat. Avbryter henne och säger mamma kan du hämta mig? och hon säger ok har du ont igen. Jag svara tung i andningen ja de har jag men har svårt med andningen med nått känns fel. Ok säger hon jag åker direkt. Undet tiden slänger jag iväg ett sms till min sambo och berättar, och han ringer upp direkt från jobbet som inte får ringa under arbetstid och är uppstressad och orolig och har smått panik över de jag skrivit. Frågar hur jag mår och han hör på mig när jag pratar att de är jobbigt. Säger jag ska avvakta lite och mamma är påväg. Kommer hem med mamma och lägger mig på värmedyna och hon stannar en stund känns fortfarande tungt men försöker slappna av och konstigt nog så har jag inte panik utan är hur lugn som helst. Tillslut börja de släppa så pass mycket så de inte kändes jobbigt och mamma åkte hem. Har fortfarande ingen förklaring på varför min kropp sa ifrån på de sättet och vad som skapa det. Fortfarande inte helt undra och små ont i magen men annars mår jag helt ok igen. En dag som va nära på att sluta på sjukhuset med andnings besvär och svår andning. Så fick jag börja första dagen på denna vecka. Lite otäckt va de ändå måste jag säga. Så nu ligger jag i sängen och tar de lugnt och ska kolla på en film och få min kropp och varva ner. Och en sambo som ligger i sofdan och sover.

Älskade mamma vad skulle jag göra utan dig ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 11 mars 2014 23:19

Snart en månad sen redan, sen jag skrev sist. Blir jag lätt glömmer bort bloggen, har även som vanligt varit mycket sista tiden. Dragit mig undan en del pågrund av mycket sista tiden, men inget allvarligt utan bara kännt för att varit för mig själv. ...

Av linda - 13 februari 2014 20:40


Så trött och arg på mycket! Orkar inte med all ilska jag har inom mig, över allt som är runt mig just nu. Vänner som högger en i ryggen, något enormt när man inte gjort annat än och ställa upp. Saker i de privata som är jobbigt en telefon som krascha...

Av linda - 11 januari 2014 00:00


Så mycket med allt just nu! Miljoner tankar och allt som bara går. Mycket jag gått igenom med både min hälsa och privat, speciellt de sista året som varit. Mycket jag blivit ledsen över människor runt mig som sårat gjort en besviken, och satt en kniv...

Av linda - 9 januari 2014 12:27


Det jag gick igenom i sommras, har ännu en gång smygit sig på. Ett rent helvete med smärtor, som jag inte vill gå igenom igen. Vet inte varför det kommit tillbaka? Men vart uppehåll med träningen några veckor då terminen va slut. Och börja igår igen ...

Av linda - 6 januari 2014 02:20


I morgon är det röd dag, eller idag om man ska gå efter klockan. Och jag är faktiskt ledig från jobbet! Är rätt skönt då jag inte kan sova. För mycket skit i huvudet som går, och en rygg som börjat bråka igen. Inte skrivit på länge som vanligt! varit...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards