Alla inlägg under september 2013

Av linda - 27 september 2013 23:04

Idag när jag vakna så mådde jag inte alls bra i kroppen. Började morgonen som vanlig med och dricka kaffe och göra mig iordning. På väg till jobbet så ringer jag Mikaela en nära tjejkompis, och pratar lite.En som själv vet vad jag går igenom då hon själv har problem med smärtor ibland. Känner mig kluven och allmänt ledsen och ångest över hur dagen på jobbet ska gå, känner hur slut jag är då kroppen jobbar som fan för jag har smärtor. Kommer fram till jobbet och pratar klart med Mikaela innan jag måste gå in, säger jag ska ringa när jag slutat och samtalet avslutas med att hon puschar mig med att du är stark linda. När klockan blivit två på jobbet och jag mått skit hela dagen, står jag i diskrummet och plockar. När jag helt plötsligt vänder mig om, så står hon där min älskade vän. Och säger jag tänkte att du nog behövde ha en kram så jag åkte hit!. Va inte långt ifrån att jag börja grina! Då har hon slängt sig på bussen och nästan åkt i en timme, in till stan till mitt jobb bara för att ge mig en kram för jag behövde det idag tyckte hon. Märker verkligen vilka underbara vänner man har runt sig. Som sätter sig på en buss i nästan en timme för och träffa en och ge en kram. De värmer i hjärtat på mig! Tack du älskade vän, för att du plötsligt stod på jobbet och gav mig en STOR kram. De gjorde något extremt mycket med min dag. Jag älskar dig min vän! Och jag är så glad för att du finns, det du gjorde för mig idag betyder något enormt och jag blev extremt rörd!

Älskade vän vad skulle jag göra utan dig? ???

Av linda - 26 september 2013 19:58

Med gråten i halsen och i stort sätta haft hela dagen! När smärtorna har gått så långt idag, som de inte gjort på bra länge. När man nu gått i flera dagar och idag har riktigt ont. Tar extremt på psyket! när jag känner jag bara vill ge upp jag orkar inte mer. Så fortsätter jag och vara stark, för jag gett mig fan på att inte ge upp. Jag som vinner detta och så är de bara. Jag som bestämmer över min kropp, inte min kropp som bestämmer över mig. Och den ska fan inte få ta över mig. Klart de tar på en många gånger och jag känner att ne jag fixar inte detta mer, men man då tänker om och gör sig stark även om man igentligen har gett upp. Tack vare så många runt omkring som puschar mig och finns där så orkar jag med mitt helvete. När andra som vill göra allt för och hjälpa mig, inte kan göra nånting för att de ska försvinna och står hjälplösa och ser hur jag lider av smärtor. Måste verkligen vara hemskt för andra som är i den sitsen och ser min situation, och inte kan göra ett skit åt de. Vet min mamma har lidit många gånger att behöva se mig sån, se alla mina tårar och hur jag spyr som en räv av alla smärtor och höra mig säga jag orkar inte mer jag ger upp hjälp mig. Kan inte ens tänka hur min mamna måste känna inom sig i allt detta. Men så tacksam att hon finns! För hon är en av dom som gör mig stark precis som så många andra runt omkring mig. Idag mår jag skit och de kommer jag få göra ibland, något jag måste accepterar men som jag inte låter vinna

Jag älskar dig mamma! Vad skulle jag göra utan dig?! Du är en av dom som får mig att orka. Du betyder allt för mig! <3

Av linda - 26 september 2013 09:50

Vart inte något bloggande igår, va fullt upp hela dagen och sen träning på kvällen. Sitter nu och dricker lite kaffe och ska snart äta. Idag blir de fullt upp på jobbet, fått en förbeställning på 17 personer som ska äta lunch kl 12. Så kommer bli en hel del och göra, speciellt om de kommer mycket folk utöver de som ska äta lunch. Så jag känner redan när jag tänker på det hur
slut jag är. Inte riktigt på topp idag och det gör att humör inte är de heller! Känner mig trött som fan också! Ne dricka upp mitt kaffe nu, och allt man ska göra innan man måste dra till jobbet. Trevlig Torsdag på er!!!

Av linda - 24 september 2013 23:35

Idag har det inte blivit så mycket skrivande på bloggen! Mådde som sakt dåligt inatt med smärtor, så blev sent innan jag somnade. Var extremt trött i morse tack vare det! Varit fullt upp på jobbet idag, massor med folk som kom och åt. Jag och chefen som bara jobbar just nu, så ja ni kan ju tänka er själva hur det var. Totalt kaos!!! Men vi fixa det som alltid, så blev man fick jobba över ett tag för och hinna med. En vän va över och åt hos mig i eftermiddags med sin sambo och underbara barn. Minsta sonen ville inte gå för ville vara med mig, men jag va ju tvungen och jobba och det va inte lika kul. Haha sötaste barna i stan. Dom där två liven värmer
verkligen i hjärtat på mig, dom två barna älskar jag som att dom vore mina egna. Va en jobbig dag men så fort dom klev in genom dörren, så försvann all trötthet och min onda kropp. Nu ligger jag i soffan med en sovande sambo brevid mig, och kollar på tv. Känner huvudvärken börjar smyga sig på! Men kanske inte så konstigt efter denna natt och dag som varit. Imorgon är de onsdag och äntligen träning igen, som jag har längtat! Ne nu ska jag fortsätta kolla på tv en stund till, sen måste jag försöka sova. Trevlig kväll på er!

En vän som tagit från en härlig sommarkväll i sommras. Denna tid när kortet är taget, så gick jag igenom mitt helvetet med smärtor. Och hade precis börjat få hjälp av läkare som tog mig och allt på allvar. Hade rasat mycket i vikt och mådde verkligen skit både fysiskt och psykiskt. Men har ändå fått mycket roliga minnen från denna sommar.

Av linda - 24 september 2013 00:06

Hur trött som helst igentligen, men har svårt för och sova just nu! Hållt igång sen jag kom hem från jobbet, och så blev det bullbak på kvällen. Så nu ligget jag här i soffan med värmedyna, och smärtor i ryggen för jag hållt igång hela dagen. Inte riktigt förstått än tror jag, att kroppen orkar inte hålla
igång så mycket än. Även om jag vill så orkar kroppen inte! Bara för de sakta börjar gå framåt med hur jag mår, så har jag en lång bit kvar. Och när då smärtorna sätter igång så tar de mycket på psyket. Så ligger nu här och äter lite oliver, och försöker få kroppen och slappna av. Inte de lättaste kan jag säga, men blev en mysig kväll med lillasyster med mycket skratt och baka. Ne hoppas på att detta avtar lite snart iallafall, så man kan få sova. För imorgon är de jobb som gäller igen!

Av linda - 23 september 2013 22:15

Fick ide om att jag helt plötsligt skulle baka bullar idag! Så det är vad min kväll sluta med, bullbak!!! :-) så har precis tryck i mig, varma bullar och iskall mjölk. För jävla gott va de!

Kanelbullar mums

Av linda - 23 september 2013 10:18

Ny vecka och dags och dra iväg och jobba igen då!

Av linda - 22 september 2013 16:48


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards